Sentap @ KFC

Assalamualaikum w.b.t..alhamdulillah, semalam lena aku tidur tanpa gangguan biarpun nyamuk duk gigit2 tapak kaki sebab penat yang teramat..akhir2 ni aku susah giler nak tidur awal pagi..maybe sebab jadual harian aku xtetap kot...kejap aku rest pagi kerja malam, rest malam kerja pagi...tu yang putaran tidur aku jadi blur plus kompius sikit tu...hehehhe

berbalik kepada tajuk asal...harini aku nak cerita satu entry yg memang membuatkan aku sentap kuasa dua..memang aku benggang sampai terbawa2 masa bekerja..kisahnya bermula masa aku first time kena closing kedai..so, departmen aku hanya aku sorang ja yang bertugas malam tu...terpaksa aku buat seorang diri...tapi nasib baik xramai customer..pukul 10 tu aku dah start angkat meja dah..xnak bagi customer pusu2 dtg duduk ndan buat kotor lagi...so, aku planning elok2 masa sbb aku hanya ada 2 jam nak complete semua benda macam sapu sampah, mop lantai, sapu meja & kerusi, hantar pinggan & dulang, hantar sampah dan akhir sekali basuh pam sos..alhamdulillah aku selesai semua kerja ni dalam masa yang dirancang..tapi nasib mmg xsebelahi aku...mmg nasib aku akan kena beleter gak ngan manager India tu..tepat2 pukul 12, ada sorang staff ni cakap "ADIKK, MOP LANTAI DEPAN YER, BANYAK SANGAT AIR MELIMPAH RUAH"..aku yang baru selesai basuh pam sos (mmg tension giler basuh binatang ni) terkedu seketika..dalam hati "AIKKK?? BUKAN KER AKU DAH HABIS MOP TADI..RASE DAH KERING DAH"..aku pom angguk jelah..sbb tanda hormat..lagipun dia lagi senior dr aku..tapi nasib baiklah kawan aku ada tolong aku selesaikan mop tu...tapi dia pom xtahu nak mop macam mana air tu..sbb mmg banyak sangat air kat atas lantai tu...so nak xnak aku redha jelah sbb mmg waktu dah nak balik...biarkan jelah..kalo memasing sanggup tunggu xpa...ni asyik duk tekan2 aku suruh habiskan kerja tu..time department diorang lambat, aku xdalah kisah sangat..agak kejam cara diorang layan aku aishh...pada masa yang sama, aku baru perasan..rupa-rupanya air tu datang dari dalam tempat bahagian cashier...masa duk tengah2 curah air kat dalam..air tu tercurah sekali sampai ke luar..sebab tu banjir...tu la aku pelik, xkanlah aku mop lantai sampai boleh banjir..aku lihat ngan mata kepala aku sendiri yang lantai tu dah memang betul2 kering...tapi tulah, aku terima jelah apa yang nak jadi keesokan arinya..

so keesokan harinya tu, aku masuk pagi lagi..dan big manager yang ada...so, dia ajar aku cuci dinding, cuci sinki, cuci tu cuci ni..then, masa duk tgah ajar tu dia adalah ckp yg dia xpuas hati ngan cara aku closing kedai malam tadi...mmg berdegup agak laju lah jantung aku..dalam hati "KAN DAH KENA"..so aku cubalah bela diri aku sendiri..xkan aku nak kena diam diri kot..at least dia tahu tu bukan seratus peratus kesalahan aku..then aku cakaplah air yg banjir tu bukan aku yang buat tapi staff department lain..dia pom ckp, lain kali aku spatutnya sound je orang dalam yang buang air tu..dalam hati "GILE APA AKU NAK SOUND2 STAFF SENIOR..NAK KENA BENCI BUATLAH!"..last2 dia cakap..."XPELAH U BARU LAGI, NI KESALAHAN PERTAMA U..I BOLEH MAAFKAN..LAGIPUN NI FIRST TIME U CLOSING"..makk aiii aku jugakk yang dipersalahkan...tetap nak jugak cakap aku yang salah...dan staff lain tahu duk mengutuk ja kerja..ko xtahu cerita jangan memandai nak gelak2 kat aku...kalo korang kena korang pom benggang jugak kan..mmg aku ingat Allah, mak ayah, dan ingat aku nak cari duit ja..kalo just nak hepi2 dah lama aku resign..xkan hari2 nak hadap caci maki manager..kalo salah aku xdalah kisah sangat..tapi aku syukurlah, manager2 kat sana ada gak yang baik..tambah2 manager yang interview aku...dia sporting ja..buat apa2 pom boleh...dengar cerita lepas dia kahwin ni, dia dah x bekerja lagi...adoii, hilang lah manager yang baik kt sana..pi yang aku cerita td mmg semua staff xberapa nak suka...dari hari aku interview lagi ada sorang staff ni cakap..."KALO MANAGER TU LECEH SIKIT"...aku harap2 aku boleh berhadapan dengan manager tanpa ada sebarang salah faham antara aku dan dia...aminnn (^___^)

0 comments: